آخرین اخبار

گفتمان های دوقطبی ساز از نگاه عضو موتلفه /رقابت انتخاباتی باید در خدمت به مردم شکل بگیرد نه در فضای دوقطبی!

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولا منافع سیاسی بعضی افراد در عدم تبعیت از بیانات رهبری است. آن‌ها فکر می‌کنند با عدم تبعیت از بیانات رهبری رای مخالفان نظام را جلب می‌کنند اما این شیوه غلطی است و درحالی‌ که مدام تکرار می‌شود تا به‌ حال جواب نداده است.

اشتراک گذاری
10 آذر 1402
کد مطلب : 9922

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، پرهیز از دوقطبی‌های کاذب را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: «برخی اظهارات در فضای مجازی و جدا کردن مردم تحت عناوینی مانند «طرفدار این یا آن»، واقعا جای گله دارد؛ کسانیکه دین و مبانی و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، با هر اختلاف سلیقه برادرهای شما هستند و نباید دچار دودستگی شد.» تاکید رهبری بر پرهیز از دوقطبی سازی برای چندمین بار است که مطرح می شود.

اما بیانات رهبر انقلاب با واکنش چهره‌های سیاسی چپ و راست روبه‌رو شد. در همین راستا، ناصر قوامی، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی، درباره تاثیر دوقطبی سازی های کاذب در کاهش مشارکت، به خبرآنلاین گفت: «نظر و هدف ایشان این بوده که همگان در انتخابات شرکت کنند چرا که این مشارکت حداکثری موجب قوت و قدرت نظام می‌شود.»

برخی از جریان‌های سیاسی می‌خواهند جامعه را به سمت دو قطبی شدن سوق دهند

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، نیز در گفتگو با خبرآنلاین درباره بیانات رهبر انقلاب درباره پرهیز از دو قطبی سازی گفت: روشن است که همیشه سخنان مقام معظم رهبری، برای حرکت صحیح جامعه، نخبگان و جریان‌های سیاسی، استراتژیک، مهم و مورد تاکید است.

وی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم بعضی از جریان‌های سیاسی، می‌خواهند جامعه را در انتخابات به سمت دوقطبی شدن سوق دهند و این دو قطبی را یا از طریق طرفداری یا دنبال کردن یک گفتمان مشخص پدید می‌آورند.

گفتمان های دوقطبی ساز از نگاه عضو موتلفه /رقابت انتخاباتی باید در خدمت به مردم شکل بگیرد نه در فضای دوقطبی!

این چهره اصواگرا با اشاره به نقشه این جریان‌های سیاسی تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند رقابت در این دو قطبی شکل بگیرد، در صورتی‌ که رقابت در انتخابات باید سبقت در خیرات و خدمات به مردم باشد نه در جهت انشقاق، افتراق و تفرقه‌اندازی میان آحاد جامعه. لذا به‌ نظر می‌رسد، آن‌چه که رهبری در چند ماه مانده به انتخابات به ‌آن پرداخته‌اند، یک نکته بازدارنده برای جلوگیری از دوقطبی شدن فضای انتخابات آینده به جناح‌ها و ممانعت از فضاسازی‌های دوقطبی‌ است که بعضی افراد، به آن دامن می‌زنند است.

برخی فکر می‌کنند با عدم تبعیت از بیانات رهبری رأی جلب می‌کنند

ترقی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از جریان‌های سیاسی بدون توجه به بیانات رهبر انقلاب، فضا را به سمت دو قطبی سازی می‌برند، گفت: اصولا منافع سیاسی بعضی افراد در عدم تبعیت از بیانات رهبری است. آن‌ها فکر می‌کنند با عدم تبعیت از بیانات رهبری رای مخالفان نظام را جلب می‌کنند اما این شیوه غلطی است و درحالی‌ که مدام تکرار می‌شود تا به‌ حال جواب نداده است.

وی افزود: قشری که پایگاه اجتماعی لازم را در بین اکثریت ملت ندارند، به اقدامات خلاف نظر رهبری می‌پردازد تا جامعه را دو قطبی کنند. به بداخلاقی‌های رخ داده در جامعه دامن می‌زنند، به نفع و ضرر برخی از افراد صحبت می‌کنند تا بتوانند از حمایت‌ بیگانگان و مخالفین نظام برخوردار شوند. همه این‌ها اقداماتی است که توسط کسانی انجام می‌شود که به اصل نظام اعتقاد ندارند.

۲۷۲۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =